בחינת פסיכומטרי

המבחן הפסיכומטרי הוא מבחן מיון לחוגים השונים במוסדות להשכלה גבוהה (“מבחן קבלה לאוניברסיטה”). הוא אינו מבחן אינטליגנציה, ומטרתו היחידה היא מיון המועמדים לתואר ראשון בישראל דרך ניבוי סיכויי ההצלחה של הנבחן באקדמיה. המבחן בודק את יכולות הנבחן בתחומים שונים כגון חשיבה כמותית, כתיבת חיבור ואנגלית. הגוף האחראי על המבחן הוא המרכז הארצי לבחינות והערכה, והוא אינו קשור למשרד החינוך.

סימפלקס - השלמת בגרויות

בחינת פסיכומטרי - מטרה

על פי החלטת הוועדה הבין-אוניברסיטאית יש לבחינה הפסיכומטרית מטרה אחת ויחידה: לנבא את סיכויי ההצלחה של המועמדים בלימודים האקדמיים.

הבחינה הפסיכומטרית מאפשרת לדרג את כל המועמדים על פי סולם ציונים אחיד. הציון בסולם זה משולב עם ממוצע ציוני בחינות הבגרות, והתוצאה מאפשרת לחוגי הלימוד לדרג בכל שנה את המועמדים הנרשמים אליהם. בהקשר זה חשוב להדגיש שהבחינה נותנת הזדמנות שנייה למועמדים להשכלה הגבוהה בעלי פוטנציאל גבוה.

בחינה מסוגה של הבחינה הפסיכומטרית צריכה לעמוד בדרישות רבות. היא צריכה לבדוק את היכולות הרלוונטיות ביותר להצלחה בלימודים באופן אמין ומדויק. לכן עליה להיות אחידה ושוויונית, ולהיות מותאמת לנבחנים עם צרכים מיוחדים. את ציוני הבחינה יש לחשב ביחס לציוניהם של נבחנים שנבחנו לאורך שנים רבות, במועדים שונים. לבסוף, יש להבטיח שדמי הבחינה מכסים את כל העלויות הכרוכות בפיתוח הבחינה. המבנה הסופי של הבחינה הוא פשרה בין כל הדרישות האלה.

סימפלקס - השלמת בגרויות

בחינת פסיכומטרי -תחומים

הבחינה הפסיכומטרית בודקת יכולות בשלושה תחומים: חשיבה מילולית, חשיבה כמותית ואנגלית. השאלות בשלושת התחומים בודקות יכולות כלליות הנחוצות כדי ללמוד נושאים חדשים. עם זאת, יכולות אלו אינן נדרשות לכל תחומי הלימוד במידה שווה. לדוגמה, לימודי תקשורת דורשים יותר מיומנות בחשיבה מילולית ופחות מיומנות בחשיבה כמותית. כנגד לימודי הנדסה דורשים יותר מיומנות בחשיבה כמותית ופחות מיומנות בחשיבה מילולית.

השליטה באנגלית דרושה במרבית תחומי הלימוד, שכן חומרי לימוד רבים, כגון ספרים ומאמרים, זמינים רק בשפה האנגלית.

שלושת תחומי הבחינה משקפים את היכולות הבסיסיות ביותר הנדרשות בהשכלה הגבוהה. יש תחומי לימוד הדורשים גם יכולות ספציפיות יותר (למשל רפואה או אדריכלות), והמועמדים ללימודים בתחומים אלו נדרשים להיבחן במבחנים נוספים.

ישנן יכולות אחרות שעשויות לסייע בלמידה, כגון מוטיבציה, התמדה, יצירתיות, בגרות נפשית וכדומה. אולם הבחינה הפסיכומטרית אינה מודדת אותן באופן ישיר. לכן הבחינה הפסיכומטרית מתרכזת ביכולות שאפשר למדוד באופן מדויק ובזמן קצר יחסית.

קורס פסיכומטרי של סימפלקס

1 מתוך 3 מקבלים מעל 700 אחרי הקורס של סימפלקס. עכשיו יש גם הנחה עד 25% ועוד מלא הטבות מיוחדות. למידע נוסף על הקורס השאירו פרטים כאן

סימפלקס - השלמת בגרויות

אולי זה גם יעניין אותך

בגרות בפיזיקה
בגרות בפיזיקה

כל מה שצריך לדעת על השלמת בגרות בפיזיקה, כדי להצליח בגרות: בחירה מועדים: אחד בשנה יחידות: 5 בונוס: יש השלמת

קרא עוד »
בגרויות בלשון
בגרות בלשון

כל מה שצריך לדעת על השלמת בגרות בלשון, כדי להצליח בגרות: חובה מועדים: 2 (קיץ וחורף) יחידות: 2 בונוס: אין

קרא עוד »
בגרויות באזרחות
בגרות באזרחות

כל מה שצריך לדעת על השלמת בגרות באזרחות, כדי להצליח בגרות: חובה מועדים: 2 (חורף וקיץ) יחידות: 2 בונוס: אין

קרא עוד »