מבחן פסיכומטרי

למבחן פסיכומטרי יש תשעה פרקים. כל פרק שייך לאחד משלושה תחומים: חשיבה מילולית, חשיבה כמותית ואנגלית.

הפרק הראשון בבחינה מכיל מטלה הבודקת את יכולת ההבעה בכתב. הזמן המוקצב לביצוע מטלה זו בשפה העברית הוא 30 דקות (בשפות אחרות הזמן הוא 35 דקות). שמונת הפרקים האחרים מורכבים משאלות בררה. שאת התשובה הנכונה עליהן יש לבחור מתוך ארבע אפשרויות. פרקים אלו אינם מופיעים בסדר קבוע, והזמן המוקצב לפתרונם הוא 20 דקות.

מספר השאלות והזמן המוקצב לפתרונן עשוי להיות שונה בגרסאות שונות של הבחינה הפסיכומטרית. כמו כן, מעת לעת ייתכנו שינויים במבנה הבחינה, במספר השאלות ובמשך הזמן המוקצב. שינויים כאלו יפורסמו באתר מאל”ו לפני המועד הראשון שבו יחולו בבחינה.

בכל בחינה שמעביר מאל”ו, יתכן שיופיעו פרקים או פריטים שהועברו בבחינות קודמות.

בפרקי שאלות הברֵרה מופיעות שאלות מכמה סוגים. שאלות מאותו סוג מקובצות יחד ומסודרות בסדר קושי עולה. שאלות הבנת הנקרא, המבוססות על קטעי קריאה בפרקי החשיבה המילולית ובפרקי האנגלית, המסודרות לפי סדר הופעת נושא השאלה בקטע

סימפלקס - השלמת בגרויות

מטלת כתיבה

מטלת הכתיבה היא החלק הפותח את המבחן הפסיכומטרי. על הנבחנים לכתוב חיבור בו הם מביעים את עמדתם לגבי נושא אחד (אין אפשרות בחירה בין נושאים).
על החיבור להיות באורך של 25 עד 50 שורות. הציון על החיבור מהווה 25% מהציון המילולי, כאשר 75 האחוזים הנותרים נקבעים על ידי שני פרקי המילולי.
הציון על החיבור יקבע על ידי שני בודקים.

סימפלקס - השלמת בגרויות

חשיבה מילולית

פרקי החשיבה המילולית מכילים 23 שאלות. מבנה הפרק עשוי להשתנות, אך ברוב המקרים הוא בעל מבנה קבוע:

  1. שאלות מסוג “אנלוגיות” – בחלק זה נקבל שתי מילים שיהיה עלינו להבין את הקשר ביניהן, ולאחר מכן לאתר תשובה שהקשר בין המילים שבה דומה לקשר שמצאנו בצמד המילים המקורי.
  2. שאלות מסוג “הבנה והסקה”- מטרתן לבדוק את היכולת לקרוא מידע מורכב, להבין אותו, ולהסיק ממנו מסקנות. לרוב ניתנים נתונים או טקסט קצר, והשאלה מתייחסת אליהם. חלק משאלות ההבנה והסקה הן שאלות “השלמת משפטים” בהן מוצג לנבחן משפט ובו מספר חלקים חסרים, ועל הנבחן לחפש את התשובה המשלימה את המשפט בצורה הגיונית.
  3. קטע אחד בהבנת הנקרא ואחריו שאלות שעוסקות בקטע – מטרת השאלות היא לבחון את יכולת הבנת הנקרא של הנבחן ברמה של טקסט שלם. השאלות מסודרות לפי סדר הופעת הנושאים עליהם יש לענות בקטע עצמו.
סימפלקס - השלמת בגרויות

חשיבה כמותית

פרקי החשיבה הכמותית מכילים 20 שאלות. הידע המתמטי הנדרש לפתרון השאלות הוא עד רמת 3 יח”ל לבגרות, אך השאלות שונות במהותן מהשאלות בבגרות ונועדו לבדוק חשיבה מתמטית ולא ידע מתמטי. בפרקי החשיבה הכמותית מופיעות שאלות משני סוגים:

  1. שאלות ובעיות – בחלק זה נמצא שאלות מתחום האלגברה (כגון משוואות, חזקות, שורשים), הגאומטריה (כגון משולשים, מרובעים, נפחים) והבעיות (כגון אחוזים, ממוצעים, הסתברות).
  2. שאלות הסקה מתרשים – בחלק זה נקבל תרשים (כגון טבלה, גרף עמודות וכיו”ב), ולאחר מכן יהיה עלינו לענות על שאלות שידרשו שליפת נתונים והבנה של נתוני התרשים.
סימפלקס - השלמת בגרויות

אנגלית

בפרקי האנגלית שלושה חלקים בלבד. כמות השאלות עומדת על 22 שאלות לפרק, במשך 20 דקות. בפרקי האנגלית ניתקל בשאלות משלושה תחומים (המופיעים בפרק בסדר זה):

  1. שאלות “השלמת משפט” – בהן יהיה עלינו לבחור מילה אחת מארבע מילים המשלימה את המשפט בצורה הגיונית. חלק זה בוחן בעיקר את אוצר המילים של הנבחן.
  2. שאלות “ניסוח מחדש” – בהן נקבל משפט ויהיה עלינו למצוא תשובה החוזרת על המסר העיקרי של המשפט במילים אחרות.
  3. הבנת הנקרא – בחלק זה נקבל שני טקסטים שלאחר כל אחד מהם יופיעו מספר שאלות שנועדו לבדוק יכולת הבנה של קטע שלם באנגלית. השאלות מסודרות לפי סדר הופעת הנושאים בקטע.

קורס פסיכומטרי של סימפלקס

1 מתוך 3 מקבלים מעל 700 אחרי הקורס של סימפלקס. עכשיו יש גם הנחה עד 25% ועוד מלא הטבות מיוחדות. למידע נוסף על הקורס השאירו פרטים כאן

סימפלקס - השלמת בגרויות

אולי זה גם יעניין אותך

בגרות בפיזיקה
בגרות בפיזיקה

כל מה שצריך לדעת על השלמת בגרות בפיזיקה, כדי להצליח בגרות: בחירה מועדים: אחד בשנה יחידות: 5 בונוס: יש השלמת

קרא עוד »
בגרויות בלשון
בגרות בלשון

כל מה שצריך לדעת על השלמת בגרות בלשון, כדי להצליח בגרות: חובה מועדים: 2 (קיץ וחורף) יחידות: 2 בונוס: אין

קרא עוד »
בגרויות באזרחות
בגרות באזרחות

כל מה שצריך לדעת על השלמת בגרות באזרחות, כדי להצליח בגרות: חובה מועדים: 2 (חורף וקיץ) יחידות: 2 בונוס: אין

קרא עוד »